2015. június 5., péntek

Május 8 Péntek

Ébredés után mindenki összecsomagolt, megreggeliztünk, majd elindultunk Budafok felé, búcsút vettünk a vendéglátóinktól.

2015. június 4., csütörtök

Május 7 csütörtök

Székelyderzs felé vettük az irányt ahol megnéztük a falu templomát. A falusiak odavihették a templom kertjében lévő tárolókba a húst.Visszamentünk a szállásra, ahol elkapott minket az eső, így délutánig nem tudtunk elmenni sehova. Foci bajnokságot tartottunk az iskolában, ahol nyert a 11. A osztály. Megtartottuk a búcsú estet, amit az erdélyiek szerveztek nekünk.

Május 6 Szerda

Reggelivel kezdtük a napot, majd 8-kor elindultunk az egyik tanuló, Margit  és családjának a tanyájára, ahol kecskesajtot kóstolhattunk. Megálltunk és pihentünk Tamási Áron Általános Iskola előtt, majd bejártuk az iskola kertjét, és megnéztük sírhelyét. Korond felé menet megnéztük a Likas Követ, majd betértünk a híres fazekasműhelybe, ahol megnézhettük hogyan festik az edényeket, valamint lehetőségünk adódott vásárolni apróbb kézműves tárgyakat. A műhely után vártunk egy órát, ahol mindenki elmehetett vásárolni valamint megnézni a községet. Utunk ezután a sóbányába vezetett, ahol eltölthettünk egy órát. A sóbánya tele volt játékokkal, egy templommal, egy játszótérrel, valamint ajándékboltok.A következő hely a Medve-tó volt, amit körbesétáltunk és ittunk a vízéből.

Visszamentünk a szállásra, majd elgyalogoltunk az iskolába ahol megtartottuk az ismerkedős estet. A gyerekek játékos feladatokkal készültek nekünk, aztán visszamentünk a szállásra.

Május 5 Kedd

Reggel felkeltünk, megreggeliztünk, majd elindultunk a székelykeresztúri múzeumba,  ahol körbevezettek minket. A múzeum skanzenban bemutatták nekünk a régi székely ruházatokat, emlék és használati tárgyakat, valamint az ősi kultúrájukat.Megnéztük Petőfi körtefáját, vagyis emlékművét.  Ezután ellátogattunk a műhelybe, ahol kifaragtuk a hordóra az iskolák címerét.
Megnéztük Bözödújfalut, amit elárasztottak vízzel, viszont a falu templomának csúcsdísze kilátszik a vízből.

A nap hátralévő részében megnéztük a szalmakalap múzeumot Kőrispatakon. Itt lehetőség adódott ajándékot vásárolni az otthoniaknak. Énlakára indultunk, előtte megálltunk pihenni, majd felsétáltunk a falu unitárius templomához. A templomban található egy ősi székely rovásírás (Egy az Isten.Georgyius Musnai Diakon.) ami híressé tette a templomot. A bátrabbak meredek lépcsőkön fel mentek a harang toronyba. Később meglátogattuk a templom kertjében az 500 éves öreg fát.

Visszamentünk a szállásra, vacsoráztunk majd elaludtunk.

2015 Május 4

Az első nap elindultunk reggel 6-kor, majd kb. 12-13 órát buszoztunk. Miután átléptük a határt, megálltunk pihenni hosszabb időre. Este 8-ra értünk Székelykeresztúrra, ahol vacsorával fogadtak. Elfoglaltuk szobáinkat, majd nyugovóra tértünk.

2014. november 14., péntek

Péntek

Nagyon szimpatikusok voltak a diákok és tanáraik egyaránt. Láthatóan jól érezték magukat és persze mi is. Már várjuk, hogy mehessünk mi is hozzájuk Erdélybe és újra találkozhassunk velük.

2014. november 13., csütörtök

Csütörtök

Délelőtt ellátogattunk a Parlamentbe, majd onnan indultunk ebédelni. Később a várban is voltunk és a Királyi Palota után a Halászbástyát is megtekintettük. A szállásra érve elénekeltük a Székely Himnuszt közösen, majd búcsúvacsoraként pincepörköltet készítettünk, melynek elfogyasztása után átadtuk az ajándékokat és elköszöntünk egymástól.